به گزارش مرجع وبلاگی دلگان به نقل از وبلاگ سنت نیوز، در تاریخ بشری همیشه مستبدان علاقه وافری به سلطه بر محرومان داشته اند تا آنجا که نظام برده داری و فئودالی نمونه ای از این اجحاف ها بر علیه مردم و مظلومین بوده است.

اما در عالم همیشه افرادی بوده اند که با روحیه بر گرفته از نشاط و تقوای الهی جاناانه در مسیر حق قدم برداشته و از حقوق به یغما رفته محرومان دفاع می نمایند.


در ایران نیز دستگاه جور ستم شاهی با بکارگیری عناصر خود فروخته داخلی قصد مقدمه سازی برای حاکمیت انگلیس و آمریکا را بر ایران را داشت که یگانه مرد بصیر و مبصر روزگار در مقابلش قد علم کرده ، برا فراز منبر خطبه ی جانانه ای را ایراد کرد که به بخشی از آن می پردازیم:

اگر یک خادم آمریکایی، اگر یک آشپز آمریکایی، مرجع تقلید شما را وسط بازار ترور کند... دادگاههای ایران حق محاکمه ندارند... اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست خواهد شداین افشاگریها و سخنرانیها باعث گردید رژیم ستمشاهی که از آمریکا و ایادی آن دستـــــور می‌گرفت امام را از ایران تبعید نماید. بذری که ایشان طی سالهای 3-1342 به زمین پاشیدند بالاخره در سال 1357 شکوفه داد و با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل شورای انقلاب، لایحه کاپیتولاسیون برای همیشه ملغی شد