۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

مسجد مرکز تفکر، تأمل و تصفیه روح است

به گزارش مرجع وبلاگ دلگان، 31 مرداد ماه به پیشنهاد جمهورى اسلامى ایران روز جهانى مسجد نامگذارى شده است. در این روز مسجدالاقصى به دست صهیونیست ‏های جنایتکار به آتش کشیده شد و رضاخان هم در چنین روزى به نمازگزاران مسجد گوهرشاد حمله کرد. به همین مناسبت ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور، هفته تکریم و تجلیل مساجد نامیده شده است.

به‏ طورکلى مسجد به‏ عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت، مى‏ تواند براى جوامع اسلامى منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار باشد. مساجد در همه دوران ها نقش و جایگاه فرهنگیس اجتماعی داشته اند.

بنابراین باید قدر مساجد را دانست. مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتصال بنده به خدا است، مسجد در همه‏ جا باید پاکیزه، زیبا و آرام‏بخش باشد.

مسجد باید منبرِ معارف و پرورش اخلاق باشد. مسجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و مایه ‏ى خیر و برکت باشد و به طریق اولى، وسیله زحمت و آزار همسایه ها نباشد. پخش صداهاى آزاردهنده به‏ ویژه در شب و هنگام آسایش مردم، کارى ناروا و در مواردى خلاف شرع است. تنها صدایى که باید از مسجد در فضا طنین افکن باشد، بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.

مسجد می تواند مامن  و پناه گاه جوانانی باشد که نیازمند فراگیری احکام الهی هستند.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صحرا (dalgan)

چگونه از ازدواج نترسیم؟

به گزارش  وبلاگ مرجع دلگان  به نقل از وبلاگ قوری، ازدواج و تشکیـل زندگی مشترک یکی از مسائلی است که ممکن است برخی را به وحشـت بیندازد. با این وجود اگر بدانید ازدواج مستـلـزم چه مواردی بـوده و هـمـچنین انتظارات شخصی خودتان رانیز معین نمایید، می‌توانـیـد بـه راحـتــی به ترس از ازدواج غلبه کرده و با درک کامل تصمیم بگیرید کـه چه زمانی ازدواج کنید.

یی
مراحل:

۱- ابتدا باید برای خودتان معین کنید که دقیقاً از چه چیز می‌ترسید: بیشتر افراد از خود ازدواج نمی‌ترسند، بلکه از حواشی و احتمال وجود شکست در آن وحشت دارند. احساس می‌کنید که چه تغییری ممکن است ایجاد شود؟ بدترین تصویر ذهنی که شما را در مقابل ازدواج کردن خلع سلاح می‌کند، در ذهن خود مجسم کنید.

۲- ترس‌هایتان را مخاطب قرار دهید: اگر والدینتان ازدواج ناموفقی را تجربه کرده اند و تنها به این دلیل که آنها زندگی خوبی با هم نداشتند، شما نمی‌توانید نتیجه بگیرید که در زندگی مشترکتان موفق نمی‌شوید. اگر احساس می‌کنید که ممکن است در نهایت کارتان به جدایی ختم شود، لیستی از مواردی را که می‌توانید انجام دهید تا نتیجه موفقیت آمیز گردد بر روی یک برگ کاغذ یادداشت نمایید. تمام صحنه‌هایی که باعث ایجاد ترس در شما می‌شود را مجسم کنید و سپس به این مطلب فکر کنید که برای بهبود اوضاع چه قدمی می‌توانید بردارید.

۳- مشورت بخواهید: از هر کسی که در زندگی مشترک خود موفق است بخواهید تا اسرار موفقیتش را با شما نیز در میان بگذارد. معمولاً آنها در حرف‌هایشان به این نکته هم اشاره می‌کنند: “همیشه سعی می‌کنیم از رفتار بد کوچک یکدیگر چشم پوشی کنیم” ، اما توجه داشته باشید که نیازهایتان را پیش از هر چیز باید با شریک زندگیتان در میان بگذارید. از این طریق هم شریکتان متوجه نیازهای شما می‌شود و هم میتوانید در رابطه خود به موفقیت دست پیدا کنید.

۴- تصمیم بگیرید که آیا خودتان شخص مقابل را برای زندگی تا آخر عمر انتخاب می کنید و یا اینکه او فقط شما را انتخاب کرده و دیگران نیز شما را تشویق به انجام چنین کاری می‌نمایند؟ شاید شما به راستی از ازدواج ترس نداشته باشید بلکه از ازدواج با این شخص بخصوص می‌ترسید. یک نکته بدیع این است که هیچ گاه به فکر کسی نباشید که بتوانید با او زندگی کنید، بلکه دنبال کسی بگردید که بدون او قادر به زنگی نباشید.

۵- ببینید که کدامیک از جنبه‌های ازدواج در نظر شما و در نظر طرف مقابل از اهمیت خاصی برخوردار است: ممکن است که شما با قبول تعهد نسبت به یکدیگر وارد رابطه شوید و رابطه‌تان بدون اینکه هیچ گونه ازدواج رسمی در آن به وقوع پیوسته باشد، همچنان ادامه پیدا کند. دقت کنید که در صورت رسمی شدن رابطه، شما و همچنین شریک زندگی و افراد دیگر خانواده چه تغییراتی را از خود نشان خواهند داد. اگر در مورد این مطلب که وجود ازدواج و یا عدم آن چه مسائلی را برای شما ایجاد میکند، صادق باشید بهتر می‌توانید معنا و مفهوم ازدواج را درک کرده و ببیند که با شرایط فعلی شما و فرد مورد نظرتان همخوانی دارد و یا خیر.

۶- هیچ لزومی ندارد که هر ثانیه و هر روز از زندگی مشترک خود را در صلح و آرامش کامل سپری کنید: شما یک انسان کامل نیستید و شریکتان نیز چنین خصوصیتی ندارد. اگر منتظر ازدواج با کسی هستید که هر روز در زندگی خود فقط رنگین کمان و طلوع خورشید را مشاهده کنید، آنگاه هیچ گاه نمی‌توانید ازدواج کنید چرا که هیچ کس قادر به زندگی کردن با یک چنین خیالات خامی نیست. ازدواج موفق نیازمند تلاش سخت دو جانبه است و برای کامل کردن آن باید از زندگی خود برای آن مایه بگذارید. تعداد بسیار زیادی از افراد با امیدها و آرزوهای واهی ازدواج می‌کنند و زمانیکه مشاهده می‌کنند که اوضاع کمی دشوار شده و بر وفق مرادشان نیست درخواست طلاق را پر کرده و مجدد در پی یافتن فرد جدیدی می‌افتند. خودتان را برای عبور از دست اندازهای خیابان آماده کنید تا زمان مواجهه با آنها شگفت زده و متعجب نشوید.

۷- برای زندگی خود برنامه ریزی کنید: پیش از ازدواج بنشینید و تکلیف خودتان را با خودتان معلوم کنید. آیا بچه می‌خواهید؟ چند تا؟ چه کسی مسئول تامین مالی خانواده است؟ آیا هر دوی شما کار می‌کنید؟ چه مقدار پول برای دوران بازنشستگی پس انداز می‌کنید؟ کجا زندگی خواهید کرد؟ چه کسی مسئول چه کاری است؟ اگر آقا هنوز با دوستانش بیرون می‌رود، آیا خانم هم می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؟

شاید مطرح کردن این سۆالات قدری مشکل باشد، اما این امر چیزی از اهمیت قضیه را کم نمی‌کند، و شما موظفید که آنها را با کسی که قصد دارید تا آخر عمر با او زندگی کنید در میان بگذارید. اگر در حال حاظر حلقه ازدواج را به دست کرده اید، دیگر نیازی نیست که شرایط را برای خودتان سخت تر کنید. در این شرایط باید مواقع بروز درگیری را پیش بینی کرده و از بروز آن جلوگیری کنید.

اگر شما رابطه سالمی داشته باشید مرحله پرسش و پاسخ شما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می‌سازد. نکات سه دلیل عمده طلاق را پول، روابط جنسی و فرزندان تشکیل می‌دهند. پیش از مواجهه با این مشکلات ببینید که آیا به اندازه کافی پیرامون این مطالب با فرد مقابل مشترکاتی دارید یا خیر. اگر بتوانید بر سر این مسائل با شریک زندگی خود به توافق برسید آن وقت حل مشکلات بعدی چندان دشوار نخواهد بود.

۸- در گفتگوهای صمیمی از او بخواهید که پیرامون انتظارات، عقاید، باورها، زمانبدی و… برای شما بیشتر توضیح بدهد. هر چه بیشتر یکدیگر رابشناسید و مسائل مبهم کمتری در میان باشد، درصد موفقیت رابطه افزایش پیدا می‌کند. مخالفت در هر رابطه ای کاملاً طبیعی است.

این امر یکی از ملزومات هر رابطه سالمی است و هر دو طرف می‌توانند چیزهای بسیار زیادی را از آن یاد بگیرند. تا آنجایی که می‌توانید به حرف‌های طرف مقابل به دقت گوش دهید و دیدگاههای شخصی آنها را نیز منظور کنید، همچنین در نهایت ادب و احترام نقطه نظر‌های شخصی خودتان را نیز به او انتقال دهید. دقت داشته باشید که تمام ازدواج‌ها موفق نیستند. نمی توان اظهار کرد که انتخاب تمام افراد صحیح است، اما به هر حال باز هم باید انتخاب کرد.

۹- در نظر داشته باشید که اگر ترس از ازدواج به شما اجازه نمی‌دهد که فرد دیگری وارد زندگیتان شود، این احتمال وجود دارد که تا آخر عمر خود مجرد باقی بمانید. البته این امر بد نیست؛ چیزی که اهمیت دارد این است که خودتان ترجیح می‌دهید چگونه زندگی کنید. سعی کنید حتماً پیش از تشکیل زندگی مشترک برای مشاوره‌های پیش از ازدواج به یک مشاور مراجعه کنید. اطلاعات و گفتگوی رک و پوست کنده زیر نظر یک شخص سوم حرفه ای، می‌تواند به شما کمک کند که تصمیم نهایی خود را در مورد ازدواج با اطمینان بیشتری اتخاذ نمایید.

۱۰- در مورد قراردادهای پیش از ازدواج فکر کنید و پیرامون آنها با شریک خود گفتگو کنید. به تمام نقاط منحصر بفرد و فوق العاده ازدواج فکر کنید. به این مطلب فکر کنید که می‌توانید با کسی که دوستش دارید زندگی کنید. به آثار فعالیت‌های جنسی و تاثیر آنها برروی رفتار شما در مقابل ازدواج فکر کنید. اگر بدون ازدواج رابطه جنسی داشته باشید، با این کار تعهد موجود برای ازدواج در نظرتان کاسته می‌شود. این اصل که رابطه جنسی در خارج از رابطه زناشویی وجود ندارد، به زوج‌ها کمک می‌کند که نسبت به هم متعهد باقی مانده و احساس کنند که برای یکدیگر بی همتا و منحصر بفرد هستند.

این امر به شما کمک می‌کند که ارزش‌های موجود در رابطه را بهتر دریافت کنید و ترس‌های خارجی را به کمترین میزان خود کاهش دهید. اگر به هیچ وجه قادر به غلبه بر ترس خود نسبت به ازدواج نیستید، باید این موضوع را با فرد مقابل در میان بگذارید. با این کار ممکن است خودتان را در معرض بر هم خوردن رابطه قرار دهید، اما اگر همین حالا رابطه شما بهم بخورد، خیلی بهتر از این است که رابطه‌تان بعدها که ازدواج کردید به هم بخورد… هر کاری که می‌کنید، هیچ گاه زمانیکه احساس می‌کنید از روی اجبار به سمت ازدواج سوق داده شده اید و یا خودتان نمیخواهید این کار را انجام دهید، وارد زندگی مشترک نشوید. این امر صرفاً باعث ایجاد بدبختی برای هر دوی شما می‌شود.

برگرفته شده از ghoori.blog.ir

۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صحرا (dalgan)

عکس نوشته/ برجام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه

به گزارش وبلاگ مرجع دلگان به نقل از  همه با هم، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان، کرمانشاه، اردبیل و آذربایجان غربی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکلات معیشتی مردم را دغدغه‌ی عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به‌عنوان تنها راه‌حل مشکلات مردم افزودند: برجام، به‌عنوان یک تجربه، بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی‌ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی‌اعتمادی به وعده‌های آمریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع‌تراشی برای ایران هستند.



۱۳ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۴ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صحرا (dalgan)

حجاب گوهری گرانبها برای دختران درجامعه

به گزارش مرجع وبلاگی دلگان، داشتن حجاب به دختران جامعه ما می فهماند که کاملاً حریم آنها حریم جامعه است، خداوند تمام زیبایی ها و طراوت و لطافت حجاب را به صورت هدیه ای زیبا به  دختران تقدیم میکند.دختران جامعه، هر قدر به حجاب و عفاف خود احترام بگذارند احترام دیگران نسبت به آنها بیشتر شده و در سایه ی این اعتماد و اطمینان است که پایه ی تربیت و معنویت و اخلاق فرزندان فردا در خانواده ها پی ریزی شده و بهترین فرزندان از چنین انسان هایی تحویل جامعه ی اسلامی داده خواهد شد.
حجاب، زنان و دختران را از شوهر، برادر، پدر و مادر خاطر جمع میکند.
این چنین است که حجاب زنان، از بهم خوردن روابط و زندگی زناشویی جلوگیری میکند، زیرا بسیاری از این جدایی ها و اختلافات در اثر سوء زن ها و بد بینی هایی است که در طرفین ایجاد می شود؛ حجاب جلوی این سوء ظن ها را می گیرد و مرد را مطمئن می کند که زن او زیباست.

آیا ایجاد اعتماد به طرفین در زندگی سرمایه ی کمی است؟!

پس دختران به حجاب به عنوان گوهری گرانبها که به آنان داده شده است نگاه کنند و از این گوهر به خوبی مواظبت کنند.

دختران باید نگاه کنند که این میراث گرانقدر به چه قیمتی به دست آنها رسیده است.

انتهای پیام/

۱۳ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صحرا (dalgan)

سرکوب مسلمانان کشمیر از ابتدا تاکنون

به گزارش مرجع وبلاگی دلگان  به نقل از همه  با هم ؛، ، موج اعتراضات مسلمان کشمیر در حالی از جمعه 18 تیرماه شروع شد که برهان وانی رهبر 22 ساله حزب مجاهدین به ضرب گلوله کشته شد در هر حال این جرقه ای بود که نارضایتی‌های فروخفته مردم پس از گذشت یک هفته را شعله ور ساخته و مسلمان شبه قاره هند را به خیابان ها کشاند.

در پی مرگ این شهروند مسلمان در کشمیر سه روز عزای عمومی اعلام و اعتراضات به اقدام پلیس هند همچنان ادامه دارد. زمانی که تشییع "وانی" با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شد، تظاهرکنندگان با قوت بیشتر به کار خود ادامه داده و در مواجهه با برخوردهای خشن پلیس هند واکنش نشان دادند.

در راه‌پیمایی روز چهارشنبه 23 تیر بر طبق آنچه خبرگزاری های بین المللی مخابره کردند سید علی شاه‌گیلانی و یاسین ملک از رهبران مسلمانان کشمیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. گروه‌‌های معترض و استقلال‌طلب با صدور بیانیه‌ای خواستار ملحق‌شدن مردم منطقه کشمیر پاکستان به اعتراضات شدند. همچنین حزب مجاهدین بخاطر مرگ رهبر جوان خود، دهلی را به اجرای عملیات تلافی‌‌جویانه تهدید کرد.

نواز شریف رئیس‌جمهور پاکستان نیز در نشستی ضمن محکوم کردن حوادث کشمیر گفت: دولت پاکستان از نظر اخلاقی و سیاسی و دیپلماتیک از مردم کشمیر حمایت می‌‌کند. او با تأکید بر اینکه برهان وانی یک تروریست نبوده است، روز 18 ژوئیه را به مناسبت کشتار مردم کشمیر به دست نیروهای هند، «روز سیاه» اعلام کرد.

درگیری‌های مردم کشمیر با نیروی امنیتی هند از ۸ روز گذشته تاکنون بیش از ۴۰ کشته برجا گذاشته اما گفته می شود بیش از ۳ هزار نفر نیز در انتظار درمان در بیمارستان‌های مختلف این منطقه هستند و این در حالی است که برای سرکوب صدای مردم، رسانه‌های کشمیر نیز تحریم شده‌اند.

۰۲ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صحرا (dalgan)