به گزارش مرجع وبلاگ دلگان، 31 مرداد ماه به پیشنهاد جمهورى اسلامى ایران روز جهانى مسجد نامگذارى شده است. در این روز مسجدالاقصى به دست صهیونیست ‏های جنایتکار به آتش کشیده شد و رضاخان هم در چنین روزى به نمازگزاران مسجد گوهرشاد حمله کرد. به همین مناسبت ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور، هفته تکریم و تجلیل مساجد نامیده شده است.

به‏ طورکلى مسجد به‏ عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت، مى‏ تواند براى جوامع اسلامى منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار باشد. مساجد در همه دوران ها نقش و جایگاه فرهنگیس اجتماعی داشته اند.

بنابراین باید قدر مساجد را دانست. مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتصال بنده به خدا است، مسجد در همه‏ جا باید پاکیزه، زیبا و آرام‏بخش باشد.

مسجد باید منبرِ معارف و پرورش اخلاق باشد. مسجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و مایه ‏ى خیر و برکت باشد و به طریق اولى، وسیله زحمت و آزار همسایه ها نباشد. پخش صداهاى آزاردهنده به‏ ویژه در شب و هنگام آسایش مردم، کارى ناروا و در مواردى خلاف شرع است. تنها صدایى که باید از مسجد در فضا طنین افکن باشد، بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.

مسجد می تواند مامن  و پناه گاه جوانانی باشد که نیازمند فراگیری احکام الهی هستند.

انتهای پیام/